Things You Should Never Wear in the Workplace
"လုပ်ငန်းခွင်တွင်မဝတ်သင့်သည်အဝတ်အစားပုံစံများ"
📌 သင့်၏အဝတ်အစားဝတ်ပုံသည်အရေးကြီးပါသည်။ မြန်မာ့စကားပုံအရ "တောင်းမှာအကွတ်၊လူမှာအဝတ်ဆိုသည်အတိုင်း အဝတ်ဝတ်ရာတွင် မိမိသွားရမည့်နေရာ၊မိမိလုပ်ကိုင်သည့်အလုပ်၏ရာထူးအဆင့်နှင့်သင့်တော်သောအဝတ်က်ိုဝတ်ဆင်ရန်လိုအပ်ပါသည်။
📌အလုပ်တွင်မိမိ၏စွမ်းဆောင်ရည်ကောင်းမွန်ရန်အရေးကြီးသကဲ့သို့ပြောပုံဆိုပုံ၊ဝတ်ပုံစားပုံသည်လည်းအလွန်အရေးကြီးပါသည်။ သို့မှသာသင်သည်လုပ်ငန်းတွင် အဘက်ဘက်ကပြီးပြည့်စုံပြီး Professional ဆန်နေမည်ဖြစ်ပါသည်။
📌 အောက်တွင်ဖော်ပြထားသောအချက်များသည်လုပ်ငန်းတွင်မဝတ်သင့်သည့်ဝတ်စားပုံများဖြစ်ပါသည်။
(၁) အလုပ်သို့ညစ်ပေ၊တွန့်ကြေသောအဝတ်များမဝတ်သင့်ပါ။
◾ သင်အလုပ်သို့လာသောအခါ သင့်ဝတ်ထားသောအင်္ကျီင်္သည် သန့်ရှင်းပြီးတွန့်ကြေမှု မရှိရန်အမြဲကြည့်ရမည်ဖြစ်သည်။ မီးပူမတိုက်ထားသောအဝတ်များကို ရုံးသို့ဝတ်လာခြင်းမပြုလုပ်သင့်ပါ။
◾ လမ်းတွင်မတော်တဆ ညစ်ပေသွားလျှင် ပြန်လဲနိုင်ရန်အတွက် ရုံးတွင်အဝတ်အစားအပိုထားရှိသင့်ပါသည်။
◾ ထို့အပြင်သင့်၏ ဆံပင်၊လက်သည်းတို့သည်လည်းသပ်ရပ်ပြီးသန့်ရှင်းရမည်ဖြစ်သည်။ သင့်ဖိနပ်ကိုလည်း အမြဲသန့်ရှင်းနေပြီး အရမ်းဟောင်းနွမ်းစုတ်ပြတ်နေသော ဖိနပ်များကိုရုံးသို့စီးမလာမိရန် သတိပြုရမည်ဖြစ်သည်။
◾ သင့်အနေဖြင့်မသပ်မရပ်ဖရိုဖရဲဖြင့်ရုံးသို့လာလျှင် သင့်၏သူဌေးနှင့်လုပ်ဖော်ကိုင်ဘက်များ အမြင်တွင်သင်သည် သူတို့ကိုအလေးအနက်မထား၊ ဂရုမစိုက်ဘဲ မိမိနေခြင်သလိုနေသည့်ပုံပေါက်နေတတ်သည်ကို အထူးသတိပြုရန်လိုအပ်ပါသည်။
(၂) အလုပ်သို့အလွန်ကျပ်သော (သို့မဟုတ်) အရမ်းတို၊ဟိုက်သောအဝတ်များမဝတ်သင့်ပါ။
◾ လည်ပင်းအလွန်ဟိုက်သောအကျီ၊ ဗိုက်ပေါ်၊ခါးပေါ်သောအကျီင်္အတိုပုံစံ၊အလွန်ပါးသောအသားဖြင့်ချုပ်ထားသည့်အင်္ကျီင်္၊ အလွန်တိုပြီးကျပ်သည့်စကပ်အစရှိသည့် အဝတ်များသည်လုပ်ငန်းသို့ဝတ်လာရန် မသင့်တော်သည့်ပုံစံများဖြစ်သည်။
◾ အမျိုးသားများအနေဖြင့် အလုပ်တွင်အင်္ကျီင်္ကြယ်သီးကို ရင်ဘတ်အထိဖြုတ်၍ ဝတ်ခြင်းမျိုးကိုမပြုလုပ်သင့်ပါ။
◾ အထက်တွင်ဖော်ပြထားသလို ဝတ်ဆင်မည်ဆိုလျှင် အများအမြင်တွင် မိမိသည်ပေါ့ပေါ့ဆဆပုံစံပေါက်ပြီး အများ၏လေးစားမူကိုရရှိနိုင်မည်မဟုတ်ပါ။ မိမိ၏ပုံစံသည်လည်း Professional ပုံစံမပေါက်ပဲ ပေါ့ပေါ့ပျက်ပျက်နေတတ်သည် လူတစ်ဦးဖြစ်သည်ကို ဖွင့်ဟပြောနေသည့်ပုံပေါက်နေမည်ဖြစ်ပါသည်။
(၃) အရမ်း Casual ဖြစ်သောပုံစံဖြင့် ရုံးသို့မလာသင့်ပါ။
◾ သင့်အနေဖြင့်နေ့စဉ်နေ့တိုင်း အလုပ်သို့လာသည်အခါ သင့်၏ဝတ်စားဆင်ယင်ပုံသည် ပေါ့ပေါ့ပါးပါးဖြင့်လုပ်ငန်းတွင်ဝတ်ရန်သင့်တော်သည် ပုံစံမျိုးဖြင့်သာရုံးသို့ဝတ်လာသင့်သည်။
◾ သင့်ဝတ်ထားသောအဝတ်သည် အလုပ်လုပ်လုပ်သည်အခါ သက်တောင့်သက်သာရှိပြီး ကြည့်ရသူ၏အမြင်တွင် တင့်တယ်သည့်ပုံစံမျိုးဖြစ်နေရမည်ဖြစ်သည်။
◾ အလုပ်သို့ တီရှပ်၊ဘောင်းဘီအတို၊ဂျင်းဘောင်းဘီ၊အပေါက်တွေဖေါက်ထားသောအကျီင်္၊ တမင်ဖြဲထားသောဘောင်းဘီအပြဲ၊အင်္ကျီင်္အပြဲ ဒီဇိုင်းများကို ရုံးသို့ဝတ်လာခြင်း မပြုလုပ်သင့်ပါ။
(၄) ရုံးသို့အမွှေးနံ့သာများ အလွန်အကျွံသုံးစွဲခြင်းများမပြုလုပ်သင့်ပါ။
◾ အနံအရမ်း မပြင်းသောရေမွှေး၊ Body Lotion, aftershave များကိုသာအသုံးပြုသင့်ပါသည်။
◾ သင့်ကိုမမြင်ရသေးခင် သင့်၏ရေမွှေးအနံ့ကအရင်ရနေသည် ပုံစံမျိုးမဖြစ်ရန်အထူးသတိပြုသင့်သည်။
◾ လူတော်တော်များသည် အနံနဲ့ပတ်သက်ပြီး sensitive ရှိတတ်ကြသည်။ ထို့ကြောင့်အလုပ်တွင်မိမိ အသုံးပြုထားသောအမွှေးနံများကြောင့် တခြားလူကိုစိတ်အနှောက်အယှက်မဖြစ်စေရန်အရေးကြီးသည်။
◾ ထို့ကြောင့် အမွှေးနံသာများကိုအသုံးပြုမည်ဆိုလျှင်လိုတာထက်ပိုပြီး အသုံးမပြုမိရန်လိုအပ်သည်။
📌 သင့်အနေဖြင့်အလုပ်တွင် Professionalism ဖြစ်နေရန်အတွက် သင့်ရဲ့အပြုအမူ၊လုပ်ပုံကိုင်ပုံ၊ သင့်၏စိတ်နေစိတ်ထားအပြင် သင့်၏ဝတ်ပုံစားပုံသည်လည်း အလွန်အရေးကြီးပါသည်။ သင်ဝတ်သည့်အဝတ်အစားကိုကြည့်ပြီး သင်သည်ဘယ်လိုလူဖြစ်သည်ကို တဘက်လူကသိမြင်နိုင်ပါသည်။
📌 သင်၏အဝတ်ဝတ်ဆင်ပုံသည် သင့်ရဲ့ image ကိုထင်ဟပ်စေပါသည်။ ထို့ကြောင့်အလုပ်တွင် အောင်မြင်ပြီးလူတိုင်းကသင့်ကို လေးစားနေရန်အတွက် အလုပ်တွင်မဝတ်သင့်သည်အဝတ်၊အပြုအမူများကို ရှောင်ကြဉ်ပြီး အောင်မြင်မူများရနိုင်ရန်အတွက်ရည်ရွယ်ပြီးမျှဝေလိုက်ပါတယ်ရှင်။
မဆွေဇင်
၂၉.၃.၂၀၁၉
#Swe_Zin_MHR
#Swe_Zin_Mhr
#MHR_Management_Institute
28 Mar 2019
📌 သင့်၏အဝတ်အစားဝတ်ပုံသည်အရေးကြီးပါသည်။ မြန်မာ့စကားပုံအရ "တောင်းမှာအကွတ်၊လူမှာအဝတ်ဆိုသည်အတိုင်း အဝတ်ဝတ်ရာတွင် မိမိသွားရမည့်နေရာ၊မိမိလုပ်ကိုင်သည့်အလုပ်၏ရာထူးအဆင့်နှင့်သင့်တော်သောအဝတ်က်ိုဝတ်ဆင်ရန်လိုအပ်ပါသည်။
📌အလုပ်တွင်မိမိ၏စွမ်းဆောင်ရည်ကောင်းမွန်ရန်အရေးကြီးသကဲ့သို့ပြောပုံဆိုပုံ၊ဝတ်ပုံစားပုံသည်လည်းအလွန်အရေးကြီးပါသည်။ သို့မှသာသင်သည်လုပ်ငန်းတွင် အဘက်ဘက်ကပြီးပြည့်စုံပြီး Professional ဆန်နေမည်ဖြစ်ပါသည်။
📌 အောက်တွင်ဖော်ပြထားသောအချက်များသည်လုပ်ငန်းတွင်မဝတ်သင့်သည့်ဝတ်စားပုံများဖြစ်ပါသည်။
(၁) အလုပ်သို့ညစ်ပေ၊တွန့်ကြေသောအဝတ်များမဝတ်သင့်ပါ။
◾ သင်အလုပ်သို့လာသောအခါ သင့်ဝတ်ထားသောအင်္ကျီင်္သည် သန့်ရှင်းပြီးတွန့်ကြေမှု မရှိရန်အမြဲကြည့်ရမည်ဖြစ်သည်။ မီးပူမတိုက်ထားသောအဝတ်များကို ရုံးသို့ဝတ်လာခြင်းမပြုလုပ်သင့်ပါ။
◾ လမ်းတွင်မတော်တဆ ညစ်ပေသွားလျှင် ပြန်လဲနိုင်ရန်အတွက် ရုံးတွင်အဝတ်အစားအပိုထားရှိသင့်ပါသည်။
◾ ထို့အပြင်သင့်၏ ဆံပင်၊လက်သည်းတို့သည်လည်းသပ်ရပ်ပြီးသန့်ရှင်းရမည်ဖြစ်သည်။ သင့်ဖိနပ်ကိုလည်း အမြဲသန့်ရှင်းနေပြီး အရမ်းဟောင်းနွမ်းစုတ်ပြတ်နေသော ဖိနပ်များကိုရုံးသို့စီးမလာမိရန် သတိပြုရမည်ဖြစ်သည်။
◾ သင့်အနေဖြင့်မသပ်မရပ်ဖရိုဖရဲဖြင့်ရုံးသို့လာလျှင် သင့်၏သူဌေးနှင့်လုပ်ဖော်ကိုင်ဘက်များ အမြင်တွင်သင်သည် သူတို့ကိုအလေးအနက်မထား၊ ဂရုမစိုက်ဘဲ မိမိနေခြင်သလိုနေသည့်ပုံပေါက်နေတတ်သည်ကို အထူးသတိပြုရန်လိုအပ်ပါသည်။
(၂) အလုပ်သို့အလွန်ကျပ်သော (သို့မဟုတ်) အရမ်းတို၊ဟိုက်သောအဝတ်များမဝတ်သင့်ပါ။
◾ လည်ပင်းအလွန်ဟိုက်သောအကျီ၊ ဗိုက်ပေါ်၊ခါးပေါ်သောအကျီင်္အတိုပုံစံ၊အလွန်ပါးသောအသားဖြင့်ချုပ်ထားသည့်အင်္ကျီင်္၊ အလွန်တိုပြီးကျပ်သည့်စကပ်အစရှိသည့် အဝတ်များသည်လုပ်ငန်းသို့ဝတ်လာရန် မသင့်တော်သည့်ပုံစံများဖြစ်သည်။
◾ အမျိုးသားများအနေဖြင့် အလုပ်တွင်အင်္ကျီင်္ကြယ်သီးကို ရင်ဘတ်အထိဖြုတ်၍ ဝတ်ခြင်းမျိုးကိုမပြုလုပ်သင့်ပါ။
◾ အထက်တွင်ဖော်ပြထားသလို ဝတ်ဆင်မည်ဆိုလျှင် အများအမြင်တွင် မိမိသည်ပေါ့ပေါ့ဆဆပုံစံပေါက်ပြီး အများ၏လေးစားမူကိုရရှိနိုင်မည်မဟုတ်ပါ။ မိမိ၏ပုံစံသည်လည်း Professional ပုံစံမပေါက်ပဲ ပေါ့ပေါ့ပျက်ပျက်နေတတ်သည် လူတစ်ဦးဖြစ်သည်ကို ဖွင့်ဟပြောနေသည့်ပုံပေါက်နေမည်ဖြစ်ပါသည်။
(၃) အရမ်း Casual ဖြစ်သောပုံစံဖြင့် ရုံးသို့မလာသင့်ပါ။
◾ သင့်အနေဖြင့်နေ့စဉ်နေ့တိုင်း အလုပ်သို့လာသည်အခါ သင့်၏ဝတ်စားဆင်ယင်ပုံသည် ပေါ့ပေါ့ပါးပါးဖြင့်လုပ်ငန်းတွင်ဝတ်ရန်သင့်တော်သည် ပုံစံမျိုးဖြင့်သာရုံးသို့ဝတ်လာသင့်သည်။
◾ သင့်ဝတ်ထားသောအဝတ်သည် အလုပ်လုပ်လုပ်သည်အခါ သက်တောင့်သက်သာရှိပြီး ကြည့်ရသူ၏အမြင်တွင် တင့်တယ်သည့်ပုံစံမျိုးဖြစ်နေရမည်ဖြစ်သည်။
◾ အလုပ်သို့ တီရှပ်၊ဘောင်းဘီအတို၊ဂျင်းဘောင်းဘီ၊အပေါက်တွေဖေါက်ထားသောအကျီင်္၊ တမင်ဖြဲထားသောဘောင်းဘီအပြဲ၊အင်္ကျီင်္အပြဲ ဒီဇိုင်းများကို ရုံးသို့ဝတ်လာခြင်း မပြုလုပ်သင့်ပါ။
(၄) ရုံးသို့အမွှေးနံ့သာများ အလွန်အကျွံသုံးစွဲခြင်းများမပြုလုပ်သင့်ပါ။
◾ အနံအရမ်း မပြင်းသောရေမွှေး၊ Body Lotion, aftershave များကိုသာအသုံးပြုသင့်ပါသည်။
◾ သင့်ကိုမမြင်ရသေးခင် သင့်၏ရေမွှေးအနံ့ကအရင်ရနေသည် ပုံစံမျိုးမဖြစ်ရန်အထူးသတိပြုသင့်သည်။
◾ လူတော်တော်များသည် အနံနဲ့ပတ်သက်ပြီး sensitive ရှိတတ်ကြသည်။ ထို့ကြောင့်အလုပ်တွင်မိမိ အသုံးပြုထားသောအမွှေးနံများကြောင့် တခြားလူကိုစိတ်အနှောက်အယှက်မဖြစ်စေရန်အရေးကြီးသည်။
◾ ထို့ကြောင့် အမွှေးနံသာများကိုအသုံးပြုမည်ဆိုလျှင်လိုတာထက်ပိုပြီး အသုံးမပြုမိရန်လိုအပ်သည်။
📌 သင့်အနေဖြင့်အလုပ်တွင် Professionalism ဖြစ်နေရန်အတွက် သင့်ရဲ့အပြုအမူ၊လုပ်ပုံကိုင်ပုံ၊ သင့်၏စိတ်နေစိတ်ထားအပြင် သင့်၏ဝတ်ပုံစားပုံသည်လည်း အလွန်အရေးကြီးပါသည်။ သင်ဝတ်သည့်အဝတ်အစားကိုကြည့်ပြီး သင်သည်ဘယ်လိုလူဖြစ်သည်ကို တဘက်လူကသိမြင်နိုင်ပါသည်။
📌 သင်၏အဝတ်ဝတ်ဆင်ပုံသည် သင့်ရဲ့ image ကိုထင်ဟပ်စေပါသည်။ ထို့ကြောင့်အလုပ်တွင် အောင်မြင်ပြီးလူတိုင်းကသင့်ကို လေးစားနေရန်အတွက် အလုပ်တွင်မဝတ်သင့်သည်အဝတ်၊အပြုအမူများကို ရှောင်ကြဉ်ပြီး အောင်မြင်မူများရနိုင်ရန်အတွက်ရည်ရွယ်ပြီးမျှဝေလိုက်ပါတယ်ရှင်။
မဆွေဇင်
၂၉.၃.၂၀၁၉
#Swe_Zin_MHR
#Swe_Zin_Mhr
#MHR_Management_Institute
28 Mar 2019
Comments
Post a Comment